(објављено 02. 12. 2022.)
Швајцарци планирају, да у долазећим зимским месецима ограниче коришћење е-аутомобила, као још једне мере штедње електричне енергијеi. Дозвољава се њихово коришћење само у посебно хитним случајевима. Зарад што мање потрошње електричне енергије, међу многим другим мерама, неће бити дозвољено чак ни свако стримовање видеоматеријала, премда још није јасно како ће то да контролишу, као и ко пере веш преко 40 степени Целзијуса. Доста тога су записали. Међутим, контроле делују мање изводиве, него примера код контроле ко нехајећи себично даље зими греје базене у Немачкој. Тако да је у Западној Европи присутан општи енергетски слом или страх пред ситуацијом коју не могу рационално да реше, али ни сами себи не могу да објасне ни откуд су они у овој ситуацији?
Отуд је још веће питање чему журба са општим преласком на електричну енергију и тежња да се искључе фосилна горива увођењем обновљивих извора енергије, кад ова нису решење? Уз то да се масовно увећа број електричних потрошача? Од аутомобила до топлотних пумпи, иако ни сад ако судимо по Швајцарској ни овај релативно мали број е-аутомобила не може бити подржан. Као што је исто опште познато да препоручени фотоволтаици као и ветрогенератори нису ни практично, ни економско, ни технолошко довољно успешно решење енергетских потреба. Да се не спомиње како се електрична енергија не може лагеровати, иако се ради на том решењу, поред све мора се рећи довитљивости, нема сериозног решења већ дуго, да би се очекивало решење. Онда, откуд толиког срљања у недовршену технологију? Која је по себи недовољна и развојно је упитна ако се узме да је за фотоволтаике постигнута у раду 12% ефикасност (а 39% је постигнут лабараторијски технолошки максимум), о ветру, да ли ће и кад дувати и само се на то ослонити је бесмислено говорити. Тако, да се ова технологија, не може схватити као Кондратијев нов циклус технологије која отвара перспективу развоја.
Др Филип Гутii, опет један Швајцарац, тврди да ће Немачка себе привредно разградити ако буде даље инсистирала на првенству обновљиве – зелене енергије, јер ова само може имати помоћну улогу и никад ни једну другу. Уосталом ако се погледа дневни микс извора електричне енергије у немачкој потрошњи, јасно је да је далеко дан до не зна се кад, кад ће позната зелена енергија бити ослонац потрошње.

Зашто се онда инсистира на зеленом бизнису? При чему је очигледно да финансије и пропаганда јесу носиоци промоције зелене транзиције, па тек онда политика и на крају привреда. У сваком случају нема технолошке оправданости, нити одговора како ће људи живети, ако следеће године буду као што се очекује – сиромашне енергијом (уз мало шале, можда је време да се вратимо књигама и механичким писаћим машинама, папирном новцу и документима за сваки случај). Уз опет причу о угљеничком отиску, очигледна је пре манипулација, него брига за „здравље планете“ као и даља манипулација све мање слободног тржишта, уз све нејаснијим правима власништва. Јер, ни сад сва приватна власништва нису иста. Како год, очигледно је убрзана, али и насилна зелена транзиција, са већ сад великим штетама и огромном неизвесношћу, јер ни технологија не подржава добар исход. Неко би морао да покаже модел, како би то изгледало. Много би морало да се на озбиљан начин објасни, па и нама Србима, осим медијског „лупетања“ како се мора.
Посебно, после јавног повезивања са Норвешком, вечеринки са норвешком круном. Ја не знам колико су Норвежани експерти за струју, али знам као и многи други, да добро живе од свог гаса. Те да су на основу тих прихода формирали инвестициони фонд – који је данас један од највећих, и у ком сваки грађанин Норвешке има удео од неколико стотина хиљада евра. Јасно је и да су они добри пријатељи са Американцима и да то чува њихов фонд да не буду Мексички случај. Као што је јасно да фонд улаже диљем света. Те утолико мора да нам се објасни планирана норвешка веза са нашим ЕПС-ом, мало пажљивије и то од људи којима се може веровати, а не министарке која већ сад нешто прича о болу, посебно у вези са зеленом транзицијом, шта се спрема. При чему ни један наш министар, а посебно тзв “експерти” не показују ни најмању жељу да би нешто урадили прво за државу, или, само за државу.
ihttps://www.spiegel.de/auto/schweiz-erwaegt-fahrverbote-fuer-e-autos-a-0852896b-db48-44da-8fab-a2d0f6d03081